- На 31 август археолозите приключиха дейностите и напуснаха обекта, но вече 20 дни не е подписан протоколът от комисията, което трябва да даде възможност да се продължи работата и целият железопътен транспорт да възстанови нормалното си движение
От Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт изразиха остро недоволство от голямото забавяне на ремонта на релсите под Бетонния мост в Пловдив, което ощетява както частните превозвачи, така и техните клиенти.
Припомняме, че Бетонният мост бе затворен на 15 юни, а десет дни по-късно бе спрян и железопътния транспорт по линиите под Бетонния мост. Тогава от фирмата обявиха, че железопътният транспорт по трасето ще бъде възстановен за 45 дни.
Междувременно при бутането на моста се оказа, че на мястото има археологически находки, които пряко засягат изграждането на жп-линията, а не на самия мост.
На 31 август археолозите приключиха дейностите и напуснаха обекта, но вече 20 дни не е подписан протоколът от комисията, което трябва да даде възможност да се продължи работата и целият железопътен транспорт да възстанови нормалното си движение.
От Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт изразиха остро недоволство от голямото забавяне, което ощетява както частните превозвачи, така и техните клиенти.
Всекидневно влаковете обикалят повече от 8 часа, за да стигнат до Централна гара в Пловдив, където се чака смяна на локомотиви, което забавя и оскъпява транспорта.
Крайно време е институциите да се задействат, за да може да бъде подписан протокола на археолозите и да се поднови работата по ЖП-линията.
Браншът е силно обезпокоен от това бездействие и забавяне и всекидневните щети, които понасят превозвачите и клиентите им.
Пътническият превоз също е в загуба заради големите обиколки, които прави заради трасе от 100 метра.
Потърпевши от ситуацията са и шофьорите в Пловдив заради натовареността на жп-линията, която минава през града и обхваща 3 важни точки – на бул. „Свобода“, бул. „Шести септември“ и бул. „Пещерско шосе“, където се образуват задръствания заради прелезите.
От фирмата изпълнител на обекта са категорични, че след като получи зелена светлина за работа ще е нужна само седмица да завърши трасето и влаковете да тръгнат по него.