Новини от Пловдив » България » МОН: Шест нови училищни лаборатории ще развиват образователни иновации, едната е в Пловдив
България Важно Градът Образование

МОН: Шест нови училищни лаборатории ще развиват образователни иновации, едната е в Пловдив

Проф. Галин Цоков

Шест нови училищни лаборатории ще разработват важни иновации за нашата образователна система през следващата година. Те са насочени към социално-емоционално учене и подкрепа, въвеждане на изкуствен интелект в образованието, обучение чрез спорт и изкуство, образование с наука и развиване на дигитално-медийна грамотност. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на Националния форум „Лаборатории за иновации“.

Лабораториите ще са в шест училища в страната – 140. СУ „Иван Богоров“ в София, ОУ „Д-р Петър Берон“ в Пловдив, СУ „Панайот Волов“ в Шумен, Професионална гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи „Академик Благовест Сендов“ във Варна, НЕГ „Гьоте“ в Бургас и СУ „Вичо Грънчаров“ в Горна Оряховица.

По време на форума бяха представени крайните образователни продукти, създадени в първите 5 лаборатории за иновации през тази година по Националната програма на МОН „Иновации в действие“. Те са разработени в пет училища – Второ ОУ „П.Р. Славейков“ в Стара Загора, 108. СУ “Никола Беловеждов”, ОбУ „Неофит Рилски“ в село Дерманци и ОУ „Петко Рачов Славейков“ във Варна. Всяко от тях си партнираше с още 10 образователни институции. По този начин общо 55 училища развиха заедно иновации и те ще достигнат до всички училища. „Това, което навлезе, като иновативни проекти и реализацията им в нашите иновативни училища, бе свързано с всички съвременни направления на образованието – проектно базирано обучение, интегрирано знание, зелена енергия и зелени училища, иновативни проекти, свързани с компетентностно ориентирането образование и с различни концепции за личностно развитие на децата“, посочи министър Цоков.

Министърът изтъкна, че освен реализирането на иновации в конкретни училища, много важно е развитието на културата за иновации в нашите образователни институции като цяло. В момента има 521 иновативни училища в България, една четвърт от които вече реализират трети или дори четвърти иновационен проект, посочи министърът.

Той отбеляза, че след пандемията от 2020 г. съвременните училища и образователни системи се оказаха под много сериозен иновационен натиск както отвън с развитието на технологиите и с бурния прогрес на изкуствения интелект, така и отвътре – с новите поколения ученици, които са представители на поколенията Зет и Алфа. „Те са различни и са много по-търсещи и непримирими, и имат различен начин на възприемане и задържане на вниманието, с което трябва да се съобразяват съвременните образователни системи“, отбеляза министър Цоков. По думите му всичко това рефлектира върху различните проекти за иновативни училища – както в САЩ, Канада и в Сингапур, така и в Индия, Азербайджан и България.

Министърът поздрави ръководителите на образователните институции за разработените от училищата иновации, като припомни думите на Стив Джобс, че иновацията прави разликата между лидера и последователя. „Бъдете лидери, срещу рутината и бюрокрацията. Иновациите ще променят образователната система и ще дадат на нашите деца съвременно образование“, изтъкна министър Цоков.

Проф. Дора Лефтерова от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ представи анализ за развитието на иновационната култура в българските иновативни училища. Тя отбеляза, че се наблюдава повишена мотивация за изграждане на партньорски мрежи от иновативни и неиновативни училища. По думите ѝ има огромно одобрение сред участниците и създаване на устойчиви условия за мултиплициране на иновациите в образованието в петото издание на Националната програма. Проф. Лефтерова отбеляза, че междуучилищните обмени позволяват популяризирането на вече утвърдени добри практики, както и коопериране на училищата в дадена иновация, когато имат сходни стратегии за развитие.

Във форума се включиха заместник-министрите на образованието и науката д-р Емилия Лазарова и Наталия Митева, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, народните представители Йорданка Фандъкова, Петя Цанкова и проф. Даниела Дженева, председателят на Синдиката на българските учители д-р ик. н. Янка Такева, председателят на Сдружението на директорите в средното образование Асен Александров, председателят на УС на Българската асоциация на частните училища Мария Каменова, председателят на Комисията по образование, култура, наука и културно многообразие в Столичния общински съвет Мирослав Боршош, членове на Комисията за иновативните училища, началници на РУО, университетски преподаватели, директори на дирекции в МОН, експерти, представители на неправителствени организации и др.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

  • Вазова градина е най-правилното наименование. Иван Вазов е живял на съседната улица, тук е написал едни от най-забележителните си произведения. Хората са се стичали под балкона, за да го приветстват 37%
  • Както я знаят пловдивчани от създаването ѝ – Дондукавата градина. Хората са я кръстили така, защото е създадена по време на привременното управление и по препоръка на княз Александър Дондуков-Корсаков 30%
  • Не ме интересува. Нека си остане както досега без официално име – Градската градина 18%
  • Референдум. Това е най-справедливото решение. 8%
  • Капитан Бураго – Освободителя на Пловдив. Неговият паметник също е в тази градина и всяка година Пловдив му отдава почит на 16 януари, когато Бураго с отряд драгуни форсира Марица и освобождава града. 7%

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...