Любимата на няколко пловдивски кметове фирма „Драгиев и ко“ ООД е класирана на първо място в обществената поръчка за реконструкцията на Голямоконарско шосе II етап със 100 точки, сочи класирането на Комисията. Следват „Пътинженеринг“ ЕООД с 85,56 т., „Парсек груп“ ЕООД с 83,39 т. и „ИСА 2000“ ЕООД с 80,70 т. Комисията декласира петият участник в процедурата „Европейски пътища“ АД, защото офертата ѝ не отговаря обявените условия за изпълнение на поръчката. „Европейски пътища“ АД е след констатация, че липсва ценово предложение, тъй като в електронно подадения образец на ценово предложение е изписано, че то се подава от участника „Грома Холд“ ЕООД, която е друга любима на властта компания от кръга „Агромах“.
Обществената поръчка „Етап II – Реконструкция и разширение на Голямоконарско шосе в обхвата на община Пловдив от бул. „Дунав“ до землищната граница с община „Марица“ /до транспортен възел Царацово“ е открита през м. юни 2024 г., като възложител е зам.-кметът на Пловдив по строителство, инвестиции и общинска собственост инж. Тошо Пашов.
Прогнозната стойност на поръчката е 15 625 000 лв. без ДДС. В срока за подаване на оферти са постъпили пет предложения – „Европейски пътища“ АД, „Драгиев и ко“ ООД, „Парсек груп“ ЕООД, „Пътинженеринг“ ЕООД и „Иса 2000“ ЕООД.
„Драгиев и ко“ предлага най-ниска цена – 14 млн. лева без ДДС, а срокът за изпълнение на дейностите е 159 календарни дни, при 365 заложени от Община Пловдив.
Офертата е подадена и подписана от представляващия участника „Европейски пътища“ АД, техническото предложение е изготвено и подадено от участника „Европейски пътища“ АД, а ценовото предложение е подадено от друг участник („Грома Холд“ ЕООД), който не участва в настоящата поръчка, което е недопустимо и по същество представлява липса на ценово предложение от участника „Европейски пътища“ АД. Предвид тази констатация, комисията не е пристъпила към разглеждане на това ценово предложение, подадено от лице, което не участва в обществената поръчка, и съответно участникът „Европейски пътища“ АД се отстранява от процедурата.
„Драгиев и ко“ предлага най-ниска цена – 14 млн. лева без ДДС, а срокът за изпълнение на дейностите е 159 календарни дни, при 365 заложени от Община Пловдив. Още не е обявено кога и дали ще се сключи договор с победителя, предвид скандала с декласирането „Европейски пътища“.
Дължината на пътния участък е 900 метра. Реконструкцията се прави с пари от държавния бюджет, съгласно сключено споразумение между Община Пловдив и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) на 04.04.2024 г. Община Пловдив осигурява финансовите средства за заплащане на ДДС по част „В и К“ за обекта, тъй като този разход е недопустим, съгласно сключеното споразумение с МРРБ.